Helder kiezen om gekozen te worden
Focus voor zzp’ers en startende ondernemers. Je hebt een idee en bent daarmee aan de slag, maar jouw praktijk of onderneming loopt nog niet zoals je zou willen. Ondernemen is vallen en opstaan, maar ook staan en opvallen. Hoe scherper je keuzes, hoe scherper het beeld dat klanten van je hebben. Dat vergroot de herkenbaarheid waardoor meer klanten voor je kiezen. En meer klanten, dat betekent meer omzet!
Dit traject heeft als doel om de focus van jouw onderneming scherper en meer herkenbaar te maken. Zodat alle (verschillende) dingen die je doet en aanbiedt één geheel vormen en het voor anderen nóg duidelijker wordt waarvoor ze bij jou moeten zijn.
Voor wie?
Voor startende ondernemers en zzp’ers die graag alles doen en kiezen lastig vinden. Die stilvallen wanneer ze moeten aangeven waarin zij zich onderscheiden van anderen in hun vakgebied. De ervaring leert dat juist dit thema vaak speelt bij coaches en trainers.
Werkwijze
In zes gesprekken gaan we met het volgende stappenplan aan de slag. Afhankelijk van waar je staat kunnen we stappen overslaan of in een andere volgorde doorlopen.
- Wat maakt jou uniek?
Omdat jij de basis bent van jouw onderneming. Waarom zou een klant voor jou en je onderneming kiezen? Waarin ben jij beter dan alle anderen? Wat is jouw why?
- Ideale klant
Je kunt niet iedereen als klant tevreden houden, al zou je dat misschien het liefste doen. Met wie werk je nu het allerliefste? Met welke type mens of organisatie is dat?
- Kruip in de huid van je klant
Wat zijn hun vragen, hun verlangens, taalgebruik, omgeving? Deze informatie vormt de basis voor een passend productaanbod en marketingplan.
- Wat is jouw visie?
Hoe geloof jij dat het probleem van je ideale klant moet worden opgelost? Aan welke kapstok ga je jouw product- en dienstenaanbod hangen zodat het een samenhangend geheel wordt?
- Product- en dienstenaanbod
Wat is nu je aanbod? Hoe laat je je producten/diensten aansluiten bij je klant? En hoe sluiten ze aan bij hoe jij het liefste werkt?
- Uitwerken product/diensten
Beschrijf jouw producten en/of dienstenaanbod. Welke tarieven ga je hanteren?
- Marketing
Welke marketingmiddelen (nieuwsbrief, site, Facebook) passen bij jou en bij jouw klant? Hoe ga je deze inzetten op een manier die goed voelt en bij je past. Wat wil je uitstralen? Hoe vertaal je dit naar beelden, kleuren, teksten?
- Salespitch
In jouw pitch komt alles samen, jij, jouw doelgroep en jouw aanbod.
- Jouw (marketing)actieplan
Je stelt jouw doelen en bepaalt welke acties jij gaat ondernemen.
Reken erop dat je steeds thuisopdrachten zult meekrijgen. Meer weten over de werkwijze van Lantèr? Kijk dan hier.
Wat levert het op?
Aan het eind van dit traject heb je focus en een praktisch marketingplan in handen. Het is helder wat je precies doet, voor wie en welke waarde je daarmee toevoegt voor de door jou beoogde klanten.
Duur
Zes bijeenkomsten en ondersteuning via mail, online of telefonisch.
Investering
De inhoud, tijdsduur, hoeveelheid van de gesprekken en kosten zijn afhankelijk van jouw situatie. Je leest dit terug in het plan van aanpak dat ik vooraf voor je opstel.